Ready for the season - Reisverslag uit Cochran, Verenigde Staten van Nickpeters - WaarBenJij.nu Ready for the season - Reisverslag uit Cochran, Verenigde Staten van Nickpeters - WaarBenJij.nu

Ready for the season

Blijf op de hoogte en volg

25 Januari 2015 | Verenigde Staten, Cochran

Hoi allemaal,

Inmiddels zijn we weer een week verder en het tennisseizoen staat voor de deur. Volgende week zaterdag spelen we onze eerst wedstrijden tegen Reinhardt University en Georgia Gwinett College.

Afgelopen week bestond vooral aan fit worden voor de eerste wedstrijden. De trainingsintensiteit ligt veel hoger dan afgelopen semester en het is veel meer wedstrijd gericht. Je merkt aan iedereen dat alle spelers er serieuzer mee bezig zijn omdat het seizoen voor de deur staat. Coach zorgt erg geregeld voor dat er spelers van buiten de school meetrainen. Soms traint Cory mee van ABAC college en daar spelen we dan een wedstrijd tegen.

Afgelopen dinsdag hadden we drie spelers die meetrainen. Coach had alle spelers onderverdeeld in twee teams. We speelden een echte wedstrijd na. Dus drie herendubbels en zes herensingels. We mochten zelf de lineup bepalen. Ik zat in het team met Shem, Elliot, Brantley, Cynthia, Dylan en een vriend van coach. Het anders team bestond uit Tim, Nish, Jordan, Jake, Shelby en een vriend van coach. Ik speelde een singel tegen Nish. Ik verloor 6-1 6-3. De eerste set was waardeloos maar de tweede set ging goed, die had ik zeker moeten winnen. De dubbel werd een tiebreak waarbij we vier matchpoints tegen kregen maar toch wonnen Ellliot en ik met 8-6. Uiteindelijk verloren we de 'ontmoeting'.

Vorige week zaterdag ben ik met Tim, Nish en Liz naar Georgia Tech gegaan om daar tennis te kijken. Georgia Tech speelde tegen Oklahoma State. Deze twee scholen zijn top 20 in de eerste divisie wat je kan vergelijken met 1 niveau. Na een rit van +-3 uur kwamen we eindelijk aan bij de tennisbanen. In het begin waren we even geschokt aangezien er niemand stond te spelen maar al snel ontdekten we dat ze binnen speelden. Wat was het vet zeg. Dit was echt het beste van het beste. Mijn hele idee van een college tennis wedstrijd zag ik hier bevestigd worden. Elke speler gaf elk beetje energie wat ze in zich hadden om de wedstrijd te winnen. Geen domme keuzes of onnodige fouten maar rustig afwachten op het juiste moment om toe te slaan. Erg leerzaam! Ook leuk om te zien dat het publiek zo actief was. Nadat we ong 2,5 uur tennis hadden gezien was het tijd om weer terug te gaan. Op de terugweg moesten we even langs Zaxby's om daar Wings & Things te eten.

Afgelopen semester hebben Tim en ik meegedaan aan wat Intramural sports. We hebben toen dodgeball en soccer gespeeld. De organisator van al deze sporten kent ons redelijk goed en ik kan wel zeggen dat we een soort van vrienden zijn. Ik hoorde laatst dat hij een soort Grammy award gaat uitreiken voor Rookie of the year met Intramural. Tim en ik daarvoor uitgenodigd. whoehoeee!

Volgende week gaat het seizoen dus eindelijk beginnen. Dit is toch wel waar ik 1,5 jaar een soort van naartoe geleefd heb. Ik kan dan ook niet wachten totdat het eindelijk gaat beginnen. Deze week nog volle bak trainen en dan moeten we er klaar voor zijn.

Take care!

  • 26 Januari 2015 - 00:11

    Mariet Volleberg:

    Nick zet hem op en laat zien wat je waard bent.
    Liefs oma

  • 26 Januari 2015 - 12:20

    Cor De Krijger:

    leuk zo nu en dan iets van jou te horen! duidelijk dat je het naar je zin hebt, geniet hier maar van, deze periode heb je heel jouw leven plezier van groetjes cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cochran

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

Conference weekend

25 Januari 2015

Ready for the season

11 Januari 2015

Back without Tim's bag

25 November 2014

Thanksgiving

29 September 2014

Atlanta baby!

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 7230

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: