First tournament at Mercer - Reisverslag uit Cochran, Verenigde Staten van Nickpeters - WaarBenJij.nu First tournament at Mercer - Reisverslag uit Cochran, Verenigde Staten van Nickpeters - WaarBenJij.nu

First tournament at Mercer

Blijf op de hoogte en volg

16 September 2014 | Verenigde Staten, Cochran

Hoi allemaal,

Afgelopen week was ik super druk met van alles met nog wat. Daarom heb ik niet echt tijd gehad om een stukje te schrijven. Excuses.
Afgelopen weekend speelden we een toernooi in Macon bij Mercer University, ongeveer éénuur van ons vandaan. Donderdagmiddag kregen we eindelijk onze teamkleding. 4 shirts, 2 broekjes en een pet. De rest van de kleding krijgen we nog. Donderdagavond snel alle kleren wassen en alle kleren inpakken in onze tennistassen.

Om 0600 vertrokken we naar de Mac om daar te ontbijten. Nadat onze wegpiraat Jake twee keer verkeerd was gereden kwamen we aan bij de school waar we het toernooi speelden. Bizar hoe mooi die school was. Ik dacht dat onze campus mooi was, maar in vergelijking met Mercer is onze campus echt een schrijntje. De eerst wedstrijden begonnen om 0800. Voordat de wedstrijden begonnen werd het Amerikaanse volkslied afgespeeld. Indrukwekkend!

De wedstrijden op de eerste dag verliepen niet zo goed. Zo wonnen we geen enkele wedstrijd.. Coach had ons al verteld dat het heel lastig werd om een partij te winnen omdat de scholen die meededen allemaal veel beter waren op papier. Toch viel het een beetje tegen. Het verschil zit in het voorwaarts spelen. Alle spelers die ik gezien heb gedurende het toernooi vallen constant aan en ze stappen bijna nooit achteruit. Uitgezonderd een paar Spanjaarden die wel speelden alsof ze op gravel speelden. Ik speel nog te veel naar achteren waardoor ik het initiatief verlies tijdens een rally. Maar daar gaan we aan werken!

Mijn singel verloor ik 2-2 maar toch speelde ik wel goed voor mijn gevoel. De jongen waar ik tegen speelde probeerde constant aan te vallen en miste amper easy shots, terwijl ik wel fouten maakte. Hij was gewoon beter. Laten we zeggen dat de no-add regel ook niet in mijn voordeel werkte (0/5). Later die dag nog gedubbeld met Tim. We speelden goed maar verloren helaas met 8-4. Nadat iedereen helemaal gebroken was gingen we eindelijk naar het hotel toe. Nice! In de avond gingen we uiteten bij Shogan, een Japans restaurant.

De volgende dag speelden we weer wedstrijden. Ik verloor mijn singel helaas maar het ging steeds beter. In de middag werden alle wedstrijden afgelast omdat het ging onweren. We besloten terug te gaan naar onze school.

Al met al hele was het toernooi een super vette ervaring. Heel veel goede spelers gezien en goede dingen. Het is duidelijk waar we als team aan moeten gaan werken. Ik ben er nu ook wel achter dat een wedstrijd in college tennis iets anders verloopt dan in Nederland. Zo speelt iedereen op 150%, vallen ze alleen maar aan en alles op en rondom de lijn is uit. Komende week staat in teken van trainen. Woensdag wedstrijd tegen Oxford College en in het weekend een toernooi in Altanta.

See y'all.


  • 16 September 2014 - 22:37

    Joyce:

    Nickje!
    Ik had je verslagen nog niet gelezen, maar ik ben nu helemaal bij hoor! Klinkt allemaal super fet! Wil snel de details horen via Skype :-) Enjoy!
    Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cochran

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

Conference weekend

25 Januari 2015

Ready for the season

11 Januari 2015

Back without Tim's bag

25 November 2014

Thanksgiving

29 September 2014

Atlanta baby!

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 7224

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: