Back without Tim's bag - Reisverslag uit Cochran, Verenigde Staten van Nickpeters - WaarBenJij.nu Back without Tim's bag - Reisverslag uit Cochran, Verenigde Staten van Nickpeters - WaarBenJij.nu

Back without Tim's bag

11 Januari 2015 | Verenigde Staten, Cochran

Hoi allemaal,

Na drie geweldige weken in Nederland ben ik weer terug in Amerika. De drie in Nederland gingen super snel voorbij. Tijdens deze drie weken heb ik vooral veel vrienden en familie gezien. Natuurlijk ook kerst en oud en nieuw gevierd en heb ik twee toernooien gespeeld.

Afgelopen woensdag vloog ik weer naar Amerika met Tim. Onze vlucht was niet zo chill. Op onze eerste vlucht van Amsterdam- Chicago hadden we een half uur vertraging. Toen we vervolgens in het vliegtuig zaten om van Chicago naar Atlanta te vliegen bleek dat ons vliegtuig een lekke band had, dus moesten we uit het vliegtuig. Uiteindelijk arriveerden we 2.5 uur later aan dan gepland. Maar het feest was nog niet compleet want Tim's koffer bleek niet aangekomen te zijn. Inmiddels is het nu zondag en zijn koffer is er nog steeds niet... Het enige wat we kunnen doen is hopen dat het goed komt. Pluspuntje is wel dat Tim nu eindelijk met een echt merk speelt (Babolat) in plaats van zijn heads. Op het vliegveld waren al onze teammates dus dat was natuurlijk een groot feestje. Super om iedereen weer te zien.

De volgende dag stond de eerste training op het programma. Om 12 uur verzamelden we in de welness center. Hier gingen we P90X doen. Dit is een programma waar je aan je conditie werkt. We moesten veel lunches/stretching/pushups/situps etc doen. Het is niet het allerleukste wat er is maar het is wel heel goed voor je. Omdat het nog vrij koud is hier 3-6 graden hebben we niet buiten getennist de eerste dag. In de avond hebben we inkopen gedaan bij de Wall Mart. Momenteel zijn we de enige studenten die in onze dorm wonen. Daarvan moesten we profiteren dachten we. Dit resulteerde in dat iedereen een nerf gun kocht en dat we onze dorm gebruikte om capture the flag te spelen. Een soort van real life Call of Duty. Kinderachtig? Ja, maar erg leuk.

De volgende dag begon om 10 uur om weer P90X te gaan doen. Vervolgens gingen we voor het eerst weer tennissen. Super om terug te zijn op de baan! Uiteraard ging het niet zo goed want de schakeling van tapijt naar hardcourt is groot, maar het was wel goed om weer te trainen. In de avond werden we uitgenodigd om langs te komen bij BCM. Dit is een organisatie vanuit de kerk die scholieren een plek geeft om daar te relaxen. Er is een pingpongtafel, pooltafel en je kan er spelletjes doen. Pasta met gehaktballen stond op het menu. Prima! Uiteindelijk verbleven we daar tot 22 uur en daarna was het tijd om terug te gaan naar de dorm en te gaan slapen.

Zaterdag begonnen we weer met P90X. Hierna hebben we weer één uur getraind. In de middag hebben we gegeten bij een Chinees restaurant. Daarna heb ik samen met Liz een teamgenootje opgehaald bij het vliegveld.

Morgen begint school helaas weer. Ik ben benieuwd hoe mijn klas eruit gaat zien. Om 930 heb ik Engels Composition ll, daarna History to 1865 en daarna American Government. In de middag staat er weer P90X en training op het programma.

Groet

• 13 Januari 2015 - 19:56

Trudi:

Een voordeel: de Fryske dumkes hebben jullie dan nog te goed, als de koffer tenminste compleet wordt afgeleverd!

• 14 Januari 2015 - 11:16

Mariet Volleberg:

Fijn om te lezen hoe goed je het weer naar de zin hebt met je maatjes.
    Ga vooral genieten van de tijd dat je daar bent want die is weer zo om.
    Veel succes !
    Liefs oma.

• 24 Januari 2015 - 12:34

Frank:

Supergaaf om al je belevenissen te lezen. Ik kan me er een beetje in verplaatsen en gun het je enorm!!
    Live life to the max !!!