Atlanta baby! - Reisverslag uit Cochran, Verenigde Staten van Nickpeters - WaarBenJij.nu Atlanta baby! - Reisverslag uit Cochran, Verenigde Staten van Nickpeters - WaarBenJij.nu

Atlanta baby!

29 September 2014 | Verenigde Staten, Cochran

Hi y'all,

Afgelopen weekend was in een woord "geweldig". Afgelopen dinsdag besloten we (Jake, Tim, Nishanth, Jordan en ik) vrij random om wat te gaan ondernemen dit weekend. We waren er al snel over eens om naar Atlanta te gaan. Die avond boekten we hotel en kochten kaartjes voor een baseball game van de Braves. We wilden wel eens zien waarom die Amerikanen daar zou van houden.

Donderdagmiddag na school vertrokken we richting Atlanta. Omdat Jake naar huis ging en langs Atlanta kwam, kon hij ons mooi afzetten bij ons hotel. Nadat we snel een broodje to go hadden gehaald bij de Subway gingen we opzoek naar 'Turner Field'. Daar was immers de baseball wedstrijd. Nadat we uiteraard eerst weer verkeerd gingen kwamen we aan bij de wedstrijd. Wat een leuke sfeer! Amerikanen met te grote broodjes hotdog, schreeuwen hun clubbie naar de overwinning. De wedstrijd zelf viel een beetje tegen. Het duurde zeker 20 minuten voordat de Braves eindelijk wat lieten zien. Al met al had ik het niet willen missen.

Na de Braves game liepen we nog wat rond in Atlanta opzoek naar een plek om uit te gaan. We kwamen er al snel achter dat we in het verkeerde deel van Atlanta waren want het er overal nogal creepy uit. Het toppunt was dat iemand 'look teenagers' en 'white people' schreeuwde. Voor diegene die Prison break hebben gezien: het was alsof er overal zwarte T-bags rondliepen. Zegt genoeg denk ik. Dit was reden voor ons zo snel mogelijk terug te gaan naar het hotel.

De volgende dag hebben we wat sightseeing gedaan downtown Atlanta. Er zijn een aantal mooie gebouwen in Atlanta maar dat is het dan ook. Het is niet echt een stad waar veel toerisme is, maar het is toch leuk om er geweest te zijn. Die avond hebben we gegeten bij Hooters. 10 wings with bbq sauce and french fries. Perfect combination.

Volgende dag gingen we naar Jake's huis. Hij woont in Woodstock, 45 min van Atlanta. Daar ontmoetten we zijn familie. Ze hadden nog nooit buitenlanders in hun huis gehad. Het feit dat er nu één Indiër, één Brit en twee Nederlands in haar huis waren, vonden ze geweldig. Ze was dan ook erg benieuwd naar onze verhalen etc. Die avond aten we homemade burgers. Later die avond hebben we Jake's vrienden ontmoet en samen met hen zijn we naar de film 'the equalizer' geweest.

Ik vind dat dit verhaal nu wel lang genoeg is :). Deze week staat in het teken van trainen en het bijwerken van school.

Take care!

• 29 September 2014 - 20:59

Suzanne:

Ha Nick!! Leuk weer te lezen hoe het gaat!
    Lekker bezig zo te zien en alsof je er al jaren woont, of niet?
    Veel liefs vanaf de Waterjuffer

• 30 September 2014 - 18:52

He Buurtjes,

Ja zo voelt het wel ja :). Iedereen uit het team is helemaal top en het feit dat we allemaal verschillende nationaliteiten hebben maakt het ook leuk.

Groetjes vanuit Cochran.