Thanksgiving - Reisverslag uit Cochran, Verenigde Staten van Nickpeters - WaarBenJij.nu Thanksgiving - Reisverslag uit Cochran, Verenigde Staten van Nickpeters - WaarBenJij.nu

Thanksgiving

Blijf op de hoogte en volg

25 November 2014 | Verenigde Staten, Cochran

Hoi allemaal,

Het is thanksgiving. JA, eindelijk! Ik heb deze week vakantie.Thanksgiving is de tijd dat iedereen terug gaat naar huis om daar zich vol te proppen met eten en om te chillen. Samen met zes andere buitenlanders ben ik de trotse eigenaar van de Regents Hall waar normaal 300 studenten wonen en nu nog maar 6.

Het einde van november is inmiddels alweer in zicht. In minder dan drie weken keer ik alweer terug naar Nederland om daar eindelijk mijn familie en vrienden weer te zien, maar tot die tijd is er nog genoeg te doen. Eerst maar even vertellen wat er in de afgelopen twee maanden gebeurd is.

Na ons eerste toernooi in Mercer hebben we nog drie andere toernooi gespeeld. Het tweede toernooi was at Reinhardt University. Bij dit toernooi waren nog een stuk of vijf andere scholen. Dit toernooi was minder sterk dan het eerste toernooi dus de coach verwachtte wel wat goed resultaten. Helaas speelde ik in mijn slechtste partij tot dan toe op Amerikaanse bodem. Tegen een allround slicer ging ik er met 62 62 af. Helaas. Gelukkig won ik daarna nog wel twee partijen in het verliezers schema dus dat gaf wel wat vertrouwen. Special credits gaan uit naar mijn buddie Tim. Hij speelde werkelijk ongelofelijk en won het toernooi in de 'B draw'. Aardig goed voor iemand zonder backhand... :p.
De dubbel met Tim ging na een spannende pot met 8-6 verloren maar ondanks dat waren we dik tevreden. We haalden erg hoog niveau.

Het volgende toernooi was bij Georgia Gwinett. Ik had er veel zin om hier heen te gaan want ik zou Judith zien. Judith is een maatje van tennis en zij speelt voor die school. Het toernooi was echt heel erg vet. Locatie was super. In de begin van de middag speelde ik een dubbel met Tim. In het begin raakte we geen pepernoot dus we kwamen 6-0 achter. Nadat we meer verdedigend gingen spelen, kwamen we terug. En hoe! We kwamen terug tot 6-7. Helaas verloren we met 6-8. Wel jammer want er had meer in gezeten. Mijn singel speelde ik laat die avond. Ik speelde zelf erg goed tennis maar mijn tegenstander was een klasse apart. Hij maakte geen fouten en daarbij liet hij mij ook nog eens van links naar rechts lopen. Nu zat het met die conditie wel goed maar ik ging er 6-1 6-1 af.

Het volgende toernooi was bij ABAC. Voor de jongens was het een soort uitwisseling tussen drie scholen. Ik won al mijn partijen. Ik won drie singel partijen en samen met Tim wonnen we ook drie dubbeltjes. Dik tevreden over mijn niveau!.

Zoals ik in het begin al zei is het thanksgiving. Samen met een paar andere buitenlanders zijn we de enige die nu in de hall wonen. Nu zou je misschien denken dat we ons vervelen maar niets is minder waar. Afgelopen weekend zijn Tim en ik naar Liz geweest. Daar hebben we wat David Cup gekeken, wat voetbal wedstrijden gekeken en gehangen. Vandaag hebben we met de een paar jongens uit het soccer team gevoetbald in de gymzaal. Ondanks onze onvoorwaardelijke inzet gingen we er toch dik af.. Maar we scoorden wel de mooiste goal van de wedstrijd. En daar gaat het tenslotte om.. toch? Dino volleerde de bal in de winkelhaak. Dit komt me niet geheel onbekend voor.. FIFA ( Thomas Vis)?. Aankomende donderdag gaan we met alle buitenlanders naar Jake toe om daar dit weekend te verblijven. Daar zullen we thanksgiving vieren en heel veel eten. Voor de rest zorgen dat we dat we een beetje 'in shape' blijven door te tennissen, naar de sportschool en te gaan hardlopen.

Volgende week heb ik mijn laatste lessen. De week erna heb ik mijn toetsen. Dus ik mag lekker gaan leren daarvoor :-). Nog iets meer dan twee weken en dan zet ik weer een stap op Nederlandse bodem.

Ik kan niet wachten!
See y'all soon.

  • 25 November 2014 - 09:12

    Pap:

    Wen leuk stukje Nick! Tot over 3 weken en doe rustig aan met de kalkoenen....

  • 25 November 2014 - 09:12

    Pap:

    Wen leuk stukje Nick! Tot over 3 weken en doe rustig aan met de kalkoenen....

  • 25 November 2014 - 10:28

    Wilco:

    leuk verhaal en goed om te lezen dat je zo enthousiast bent!!
    Je gaat wel steeds meer op je vader lijken!? Goed spelen en toch verliezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cochran

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

Conference weekend

25 Januari 2015

Ready for the season

11 Januari 2015

Back without Tim's bag

25 November 2014

Thanksgiving

29 September 2014

Atlanta baby!

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 7222

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: